Obsahový marketing expanduje aj na Slovensko

Pokiaľ chcel prevádzkovateľ www stránky na Slovensku zvýšiť povedomie o svojej stránke a tým získať viac návštevníkov a zákazníkov, musel sa obrátiť viac-menej na české firmy. Tie pomocou článkov na stovkách blogov zabezpečili, že sa o firme a jej stránke hovorilo a že sa priamo alebo sprostredkovane vo vyhľadávaní objavilo viac zmienok o produkte, ktorý firma chcela propagovať, či priamo o stránke firmy. Situácia sa teraz výrazne zlepšila.


Keďže sa jednalo o české sprostredkovateľské firmy, ktoré zabezpečovali obsahový marketing, tak je len samozrejmé, že sa tu stretávajú českí inzerenti a českí blogeri a preto slovenskí zástupcovia internetového trhu ťahali za kratší koniec. Poväčšinou slovenskí inzerenti nepotrebovali reklamu na českých weboch a naopak slovenskí blogeri nedostávali zákazky od českých inzerentov. Takto to fungovalo aj u jedničky českého trhu, spoločnosti Placla.

Vo výsledku slovenskí blogeri málo zarábali, českí inzerenti odmietali slovenských blogerov a prevádzkovať, ktorý žil z provízií, málo zarábal. Teda ani nie málo, ale možno menej, ako by sa dalo. Pretože ďalší slovenskí inzerenti sa do českého systému veľmi nehrnuli. Hoci by sa skôr dalo hovoriť o česko-slovenskom systéme podpory predaja na internete.

Hoci na Slovensku fungoval podobný systém predaja článkov na podobnej platforme, realizovala sa cezeň málo obchodov. Preto sa Placla rozhodla vstúpiť na Slovenský trh a urobili to veľmi šikovne.

Nový systém predaja článkov Placla.sk totiž nie len skopíroval plnú funkcionalitu overeného a vyvíjaného systému, ale skopíroval aj všetkých slovenských blogerov a ich weby, prihlasovacie mená a heslá. Predpokladám, že aj slovenských inzerentov.

A tak blogeri, ktorí nechcú pôsobiť na českom trhu a odmietať české ponuky na písanie článkov a recenzií, sa môžu realizovať na slovenskej Placle a tak isto inzerenti, ktorí majú záujem pôsobiť len na slovenskom trhu, majú možnosť sa registrovať len na slovenskom webe a posielať ponuky len slovenským blogerom. Stále tu však ostala možnosť pôsobiť aj v českej verzii Placla.

Na Slovenskom trhu teraz pôsobia dva systémy platených článkov. Konkurencia môže zvýšiť kvalitu trhu aj celkove zväčšiť trh, čo bude výhodné aj pre firmy, aj pre blogerov.

3 Comments

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *