Prepočet Google Pageranku

Minulý týždeň došlo k prepočtu ranku, ktorým Google vyhodnocuje užitočnosť www stránok pre ostatných užívateľov. Prevádzkovatelia www stránok na tento prepočet dlho čakali a s nadšením ho uvítali.


Google Toolbar Page Rank, ako znie plný názov tejto veličiny, bol prepočítaný po 10 mesiacoch. V minulosti dochádzalo k jeho prepočtu raz za dva až tri mesiace. Ako sa vyjadril jeden z predstaviteľov spoločnosti Google, došlo k poruche „kanála“, ktorým sa tento rank dostáva na verejnosť a oprava bola plánovaná na prvý kvartál roku 2014. Preto mnohých webmastrov prepočet GTPR prekvapil, ale aj potešil.

Google používa svoj interný Pagerank na hodnotenie kvality webstránok a býva prepočítavaný prakticky neustále. Presný algoritmus ako aj váha jednotlivých zložiek, ktoré majú na jeho hodnotu vplyv, je interným a prísne stráženým tajomstvom Google. Na verejnosť sa dostáva jeho zjednodušená verzia.

V podstate sa dá povedať, že je čím je stránka navštevovanejšia, čím viac odkazov z iných stránok na ňu vedie a čím je častejšie aktualizovaná, tým má väčší Pagerank. A čím má tento rank vyšší, tým drahšie sa dá predať reklama na nej. Či už pomocou odkazov na boku či v pätičke stránky, alebo priamo z článkov, ktoré bývajú neraz písané len preto, aby v nich mohol byť umiestnený odkaz.

Na zmenu, rozumej zvýšenie, pageranku teda čakali majitelia takýchto stránok trištvrte roka. Mnohí sa dočkali, niektorí boli sklamaní. A mnohí už ani neverili, že sa Pagerank niekedy zmení a ich stránky dostanú konečne nejaké iné číslo, ako nulu, ktorá tam svietila už dlho a bránila im zarábať.

Takže ak ste sa niekedy pýtali sami seba, prečo je na internete tak veľa stránok na podobné témy, kto ich robí a čo z toho má, keď za hosting sa musí platiť a vyrobiť a udržiavať www stránku tiež nie je úplne zadarmo, hoci to neraz stojí len čas, ktorý by sa dal venovať niečomu inému, teraz to už viete. Ide o peniaze. Či už priamo za predaj odkazov, alebo za reklamu, ktorá sa na stránkach zobrazuje s nádejou, že čitateľ na ňu klikne a tým dá zarobiť majiteľovi stránky.

Pre reklamu sú tvorené dva základné druhy stránok. Prvý obsahuje kvalitné informácie a kontextová reklama má po prečítaní textu odviesť spokojného zákazníka preč zo stránky. Druhý typ stránok naopak obsahuje len povrchné a nekompletné informácie a frustrovaný návštevník, ktorý zase nič nenašiel z toho, čo hľadať a čo ho zaujímalo, odchádza cez reklamu v nádeji, že snáď už konečne sa dozvie to, čo potrebuje a nájde to, čo hľadá.

Reklama na stránkach je alternatívou k platenému obsahu. Inými slovami, aby ste nemuseli platiť za texty, ktoré čítate na webe, zobrazuje sa vám reklama.

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *